12.05.2020 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

З геологічної точки зору - це цирк на дроті, - науковець про проєкт нової дороги до Трускавця

З геологічної точки зору - це цирк на дроті, - науковець про проєкт нової дороги до Трускавця

На відрізку дороги Дрогобич-Трускавець пропонують провести додаткові дослідження. З такою пропозицією виступив у соціальній мережі Фейсбук трускавчанин Марко Варивода, юрист за освітою.

Пан Варивода наголошує – мешканці міста-курорту на додачу до карантину зіштовхнулися з ще однією глобальною проблемою: закрита для проїзду дорога сполученням Дрогобич-Трускавець. Це в свою чергу значно погіршує логістику із курортним містом та ускладнюватиме для майбутніх відпочивальників добирання до оздоровниці.

Нині, аби дістатися до Трускавця слід курсувати об’їзними шляхами через Стебник та Борислав. Паралельно 8 травня Служба автомобільних доріг Львівщини оголосила тендер на будівництво нової автомобільної дороги до Трускавця через Модричі, вартість якої майже 240 млн гривень.

Та от науковці стверджують, що нова дорога до курорту буде ще більш небезпечною, ніж наявна. А все тому, що нову магістраль хочуть прокласти через територію, де теж пролягають карстові пустоти.

Щоб розставити крапки над «і» та з’ясувати, у якому стані існуюча дорога до Трускавця Марко Варивода пропонує провести незалежні геофізичні роботи (сканування, рентген) відрізку автошляху. Зокрема чоловік наголошує, що слід зробити пробні дослідження на відрізку між двома тріщинами на дорозі.

Свої корективи у цю пропозицію запропонував Василь Дяків, доцент кафедри екологічної та інженерної геології та гідрогеології Львівського національного університету імені Івана Франка.

- Будь-які геофізичні роботи є не прямим, а опосередкованим методом дослідження, який в обов’язковому порядку потребуює перевірки бурінням свердловин. «Рентгену» у геології особливо на таких глибинах на яких знаходяться карстові порожнини Стебницького родовища – не існує, - запевнив Василь Дяків.

Науковець також повідомив, що з 2017 року, коли утворилося перше провалля, Львівський облавтодор, підтримуваний ЛОДА, без належного широкого обговорення проблеми у колі фахівців, провів лише комплекс геофізичних методів дослідження (ПІЕМПЗ, ВЕЗ), але жодної аномалії не завіряли бурінням: потанцювали, але забули вклонитися. А такі результати з позицій якості та можливості використання для оцінки закарстованості не вартують виїденого яйця. Але ці результати лягли в основу проєкту нової дороги. З геологічної точки зору - це є цирк на дроті …

Василь Дяків запевняє: карстовий провал, який стався 15 березня, жодним чином не змінив стан існуючої дороги Львів-Трускавець.Так, дорога є аварійною та залишиться такою навіть після затоплення рудника. Однак пан Васильвважає, що своїм рішенням про перекриття дороги бетонними блоками обласна комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій пішла найпростішим та найдешевшим шляхом, який є не найкращим з таких причин: від іміджевих втрат, як для курорту Трускавець, так і для курорту Східниця, до створення проблем для мешканців Трускавця, Стебника та частково Борислава від надмірного руху транспорту

На його думку, керівникам міст регіону треба скористатись моментом та добиватись ремонту старої дороги. Вона служитиме ще сотню років! А також побудувати - після додаткового вибору траси, проведення якісних інженерно-геологічних вишукувань - об'їзну дорогу насамперед для транзитного транспорту з Борислава та Східниці, щоб транспортний потік не заїжджав у Трускавець. І це покращувало екологічну ситуацію у місті курорті.

Наталя Зелена


 

 

 

Социальные комментарии Cackle