02.10.2019 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

Відпочивальники Трускавця - люди зрілого віку й пенсіонери. Молодь ігнорує курорт

Відпочивальники Трускавця - люди зрілого віку й пенсіонери. Молодь ігнорує курорт

Такими є висновки соціологічного дослідження «Туристична привабливість Трускавця», яке проводила компанія STT CONTent на замовлення Трускавецької міської ради.

Результати дослідження показали, хто відвідує місто, скільки грошей у ньому витрачають туристи та як характеризують Трускавець загалом.

З’ясувалося, що жінки охочіше їдуть на відпочинок, їх є 65% від загальної кількості. Щодо віку, то 66% туристів переступили 50-річний рубіж.

На жаль, Трускавець є абсолютно не привабливим для молоді: студенти складають 3% відпочивальників, працівники ІТ- галузі – 2%.

Натомість кількість пенсіонерів – 35%, працівників державного сектору – 31%, підприємців й бізнесменів – 10%.

За рівнем доходу – відпочивальники, які приїжджають до Трускавця, як правило, заробляють до 8 тис грн, лише кожен 10 отримує доходи від 16 тис грн.

Як свідчать результати проведеного дослідження, середні витрати туристів становлять: на проживання 662, 8 грн, на харчування – 618 грн, на дозвілля - 550 грн, на сувеніри – 793 грн.

IMG_9110.JPG

Очевидно, економлячи видатки, 37% туристів орендує для проживання квартири, 36% зупиняється у санаторіях, 17% - у готелях.

Географія туристів наступна - 83% з інших регіонів України, 14% - з Києва, кожен четвертий з обласного центру, з сіл і маленьких містечок - лише 3 %. Найбільше приїздить поляків, білорусів, представники Молдови .

Інформація про те, у який спосіб туристи обрали Трускавець й дізналися про лікувальні фактори курорту, свідчить про цілковито провальну діяльність управління розвитку міста міської ради. Адже 60% опитаних вказали, що інформацію про Трускавець отримали від друзів та родичів, а не завдяки рекламі, спрямованій на промоцію курорту. На сайтах туристичних агенцій й санаторних комплексів - 13%.

Туристично привабливі об’єкти Трускавця 40% відпочивальників відкрили для себе, гуляючи містом, 25% отримали інформацію на інтернет ресурсах, завдяки друкованим путівникам - 11%, у соцмережах – 5%. Не користувалися жодним джерелом і не дізнавалися 32%.

Загалом люди задоволені локацією, природою міста-курорту, привітністю персоналу, але є суттєві зауваження до проведення вільного часу, не вистачає індустрії розваг. Логістика також не є зручною.

Нагадаємо, що у 2018 році на заходи, які мали сприяти популяризації Трускавця як курорту, з міського бюджету було профінансовано понад 1, 5 млн!

А цього року заплановано витратити понад 2,5 млн грн. Результатом освоєння чималої суми коштів має стати зростання динаміки відпочивальників на курорті аж на 2 відсотки! Таку надзвичайну «ефективну» програму промоції міста-курорту презентувала начальник управління розвитку міста Наталія Скибак.

Ми звернулися до пані Наталі з пропозицією прокоментувати невтішні результати дослідження стосовно туристичної привабливості Трускавця. Однак чиновниця відмовилася. Звісно, як очільниці управління, завданням якого є популяризація курорту, пояснити той факт, що з бюджету витрачатимуться мільйони – а результат практично нульовий!

Трускавець залишається на постсовковому рівні, без розвинутої інфраструктури, який не приваблює молодь й представників середнього прошарку українців. Очевидно, що потік туристів з Польщі (не лише до Трускавця) зріс завдяки помірним, як для їхніх доходів, цінам. Відпочивальників ж з Китаю й інших екзотичних країн, куди здійснював вояжі трускавецький мер, не спостерігається.

На жаль, трускавецька влада не веде системної діяльності для того, аби створити комфортні умови для вітчизняних туристів, очевидно, не усвідомлюючи, що це найбільш стабільний відпочивальник. Але йому, як і всім іншим, потрібно запропонувати зручну логістику,оптимальне співвідношення ціни-якості послуг, потужну інфраструктуру. Ці фактори, очевидно, є визначальними при обранні Трускавця для відвідування. А не фестивалі, конкурси, ралі, на проведення яких трускавецькі очільники щедро тринькають кошти платників податків.

Ольга КУЦ

Социальные комментарии Cackle