Трускавець - переважно непрозоре місто. - Трансперенсі Інтернешнл Україна
Transparency International Україна – щороку оприлюднює рейтинг прозорості 100 найбільших міст України.
Прозорість – це стан, за якого громадянам забезпечується право та реальна здатність мати доступ до інформації, а органи влади, усвідомлюючи важливість відкриття інформації та залучення громадськості, займають проактивну позицію в цьому процесі. Для кращого розуміння методології й позиціювання міст пропонуємо ознайомитись зі шкалою прозорості. Додатково про позицію решти міст можливо дізнатися у щорічному рейтингу прозорості міст.
Таблиця 1: Позиція міста залежно від підсумкового бала
Громадська організація «Рада Міста» не раз наполягала на впровадження системи SmartCityТрускавець, яка б значно підвищила рівень прозорості міста. На жаль, влада Трускавця ігнорувала такі вимоги і не брала жодної участі у обговоренні переваг впровадження такої системи.
Тож ГО «Рада Міста» провела самооцінювання міста згідно методології TransparencyInternationalУкраїна. Аналітиків програми «Прозорі міста» проаналізувала результати самооцінювання міста. На сьогодні Трускавець знаходиться у групі переважно непрозорих міст. Зі 100 можливих балів Трускавець отримав 20,8 бала (25,7 бала до верифікації аналітиком). Результати деталізовані у Таблиці 2.
Таблиця 2: Загальний опис результатів самооцінювання м. Трускавець
Сфери |
Мак. Бал |
Бал міста |
Бюджетний процес |
7 |
2,5 |
Доступ та участь |
9 |
4,5 |
Житлова політика |
6 |
0 |
Закупівлі |
4 |
0 |
Землекористування та будівельна політика |
12 |
5 |
Освіта |
4 |
0 |
Професійна етика та конфлікт інтересів |
6 |
1,16 |
Інвестиції та економічний розвиток |
16 |
2,53 |
Інформація про ОМС |
8 |
1,4 |
Кадрові питання |
3 |
1 |
Комунальне майно |
6 |
0 |
Комунальні підприємства |
10 |
1,2 |
Соціальні послуги |
3 |
0 |
Фінансова та матеріальна допомога |
6 |
1,5 |
СУМА |
100 |
20,79 |
Звертаємо увагу на такі першочергові кроки для покращення рівня прозорості м. Трускавець:
-
Впровадити систему електронної реєстрації заяв на отримання житла та оприлюднити відомості про житлові приміщення у власності громади.
-
Використовувати офіційний інтернет-ресурс з питань закупівель, на якому можна ознайомитись зі скаргами, пропозиціями та зверненнями.
-
Запровадити електронну форму відкритого розподілу дітей у дошкільні навчальні заклади та електронну реєстрацію в комунальні заклади освіти.
-
Використовувати систему електронних аукціонів для оренди комунального майна та оприлюднювати перелік всіх об’єктів нерухомого майна.
-
Оприлюднити на офіційному вебсайті або іншому спеціальному вебсайті інформацію про міські установи соціальної допомоги. Створити онлайн форму подання заяви на отримання місця або послуги в міських установах соціальної допомоги.
-
Рекомендуємо запозичувати досвід кращих практик інших міст. Наприклад, у 2017 році місто Покров займало одну з найнижчих позицій у рейтингу з показником 18,3 бала. Але вже у 2019 очолило рейтинг набравши 79,1 бала зі 100 можливих.