02.09.2020 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

Нова дорога- у десятки разів небезпечніша, ніж існуюча до Трускавця! - науковець Василь Дяків

Нова дорога- у десятки разів небезпечніша, ніж існуюча до Трускавця! - науковець Василь Дяків

Об’їзну дорогу до Трускавця будує компанія «Автомагістраль-Південь», наразі тривають підготовчі роботи: ділянку розчищають від чагарників, знімають рослинний шар ґрунту. Найближчим часом перенесуть інженерні комунікації водо - та газопостачання, лінії електропередач, - повідомляє пресслужба «підприємства».

Нова дорога запроектована на місцевості з пересіченим рельєфом, тому земляні роботи передбачатимуть спорудження насипу заввишки до 5 м та виїмки глибиною до 3 м. Для захисту автомобільної дороги від можливості виникнення карстових деформацій, проектом передбачено влаштування спеціальних обойм з геосинтетичних матеріалів в основі земляного полотна.

Цьоріч передбачено виконання комплексу земляних робіт, влаштування штучних споруд, а також шарів дорожньої основи, завершити будівництво заплановано до кінця наступного року.

FB_IMG_1599038311306.jpg

Необхідність нової дороги зумовлена небезпекою для руху автотранспорту через утворення карстів в зоні рудників стебницького «Полімінералу», які не дозволяють подальшу експлуатацію відрізку до Трускавця, - йдеться у повідомленні ТзОВ «Автомагістраль-Південь».

Натомість Василь Дяків, доцент кафедри екологічної та інженерної геології і гідрогеології Львівського національного універсиитет імені І. Франка, стверджує, що існуюча дорога до Трускавця буде придатною не одне століття. Вона витримувала протягом 40 років статичні та динамічні навантаження, коли віддбувалось активне розчинення солевмісних порід, тож витримає такого ж рівня навантаження після припинення розвитку карстового процесу.  Для того, аби ця дорога була цілковито безпечною, необхідно провести роботи із закладки карстових каналів, які є у десятки разів дешевші, ніж будівництво нової дороги! - наголошує науковець.

FB_IMG_1599039485966.jpg

У той же час траса нової дороги на закарстованій ділянці у долині річки Вишниця не мала жодних статичних та динамічних навантажень, а після побудови дорожнього полотна та руху транспорту по ньому такі навантаження з'являться. І якщо проєктом будівництва нової дороги не буде передбачено буріння свердловин до глибин 35-55 м через кожні 20 м із затампоновуванням карстових порожнин, то навіть після затоплення рудника №2 «Полімінералу»  нова траса буде у десятки разів небезпечнішою, ніж існуюча дорога до Трускавця! - б’є на сполох Василь Дяків.
Нагадаємо, що об’їзний шлях до міста-курорту матиме довжину 3,8 км, на його прокладання витратять майже 225 млн гривень.

 Ольга КУЦ

Социальные комментарии Cackle