Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

Нова дорога до Трускавця: за будівництво змагатимуться «Онур», одесити, фірма екснардепа та компанія з Баку

Чотири компанії подали свої документи для участі в тендері на будівництво об'їзної дороги до Трускавця. Про це стало відомо https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-08-004299-b  із сайту «Prozorro». 
Найбільш одіозним з претендентів є одеське ТОВ «Автомагістраль-Південь». Як інформують http://nashigroshi.org/2020/04/16/kryminal-ne-dos-ie-lideriv-karteliu-avtomahistral-pivden/ «Наші гроші», формально «Автомагістраль-Південь» зі статутним капіталом 40 тис грн належить одеситам Олегу Наливанному і Валерію Короткову. Фірму контролює бізнесмен Олександр Бойко. Нині компанія є засновником Національної асоціації дорожників України, яка і об’єднала кілька найбільших підрядників Укравтодору. У 2019 році на них прийшлось 28,45 млрд грн за 88 мільярдів, які торік протендерили на ремонт доріг Укравтодор і місцеві органи влади.
Президент НАДУ Тарас Сиротинський у квітні став радником прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. У свою чергу керівник Укравтодору Олександр Кубраков і його колишній радник Юрій Голик у 2020 році пролобіювали нову тендерну документацію, завдяки якій найбільші закупівлі допускаються майже виключно члени НАДУ. Наразі вони виграли http://nashigroshi.org/2020/06/22/dorozhniy-kartel-peretvoriuiet-sia-na-monopoliiu-avtomahistrali-pi... в системі Укравтодору понад 75% тендерів, оголошених цього року за новими правилами.
 «Автомагістраль-Південь» фігурує у десятках кримінальних проваджень про відкати 10-15% укравтодорівцям, про завищення цін будматеріалів і «ліві» акти виконаних робіт по найбільшим трасам України, про використання конвертів і «фіктарів», - стверджують  http://nashigroshi.org/2020/04/16/kryminal-ne-dos-ie-lideriv-karteliu-avtomahistral-pivden/ «Наші гроші». 
За інформацією цього ресурсу, компанія дозволяє собі одночасно заявляти http://nashigroshi.org/2020/05/13/lidery-karteliu-zryvaiut-velyke-budivnytstvo-zelens-koho/ на тендери у різних куточках України одну і ту саму техніку з працівниками. Наприклад, на чотири оголошені майже одночасно у лютому-березні закупівлі по ремонту доріг у Харківській, Одеській, Дніпропетровській та Львівській областях «Автомагістраль-Південь» заявила списки з сотні людей, половина(!) яких мають працювати одночасно на всіх цих об’єктах.
Інший претендент на прокладання нової дороги до Трускавця - ТОВ «Онур конструкціон інтернешнл» також входить http://nashigroshi.org/2020/06/22/zadlia-peremohy-nad-kolehamy-po-karteliu-al-tkom-vpav-na-17-u-tend... в «Національну асоціацію дорожників України», яка об’єднує фаворитів Укравтодору. Фірма працює на ринку з 2004 року та розташована в Києві. Її власниками є жителі Туреччини Онур Четінджевіз та Ісхан Четінджевіз, а також львів’янин Олег Фаріон. Компанія «Онур Конструкціон Інтернешнл» регулярно отримує підряди на ремонт та утримання доріг. За інформацією сайту «Prozorro», з  початку 2020 року підприємство має 25 держзамовлень на 3, 4 млрд гривень.
 До участі у тендері на будівництво автошляху до Трускавця зголосилася також фірма «ПБС», яку контролює екснардеп Олександр Шевченко. ТОВ «ПБС» зареєстроване у 2004 році в Івано-Франківську. Формально товариство належить  Іванні Непик, а керівником є Олексій Пастернак. Підприємство входить у вісімку компаній, які отримали найбільше підрядів від «Укравтодору» у 2018-2019 роках.
І четвертим учасником тендеру є азербайджано-німецька компанія «AzVirt MMC», яка належить Ельнуру та Камілю Алієву Алі Огли, та німцям – Вальтеру Закарісу і Мартіну Манфреду. Як повідомляють http://nashigroshi.org/2020/04/21/azerbaydzhano-nimets-ka-kompaniia-podala-skarhy-na-zatochky-ukravt...  «Наші гроші», наприкінці 2018-го року Укравтодор підписав з «AzVirt MMC» контракт на капітальний ремонт дороги М-01 на ділянці Київ – транспортний вузол Капті, загальною протяжністю 80 кілометрів на 131,55 млн євро.
Нагадаємо, що вартість робіт відповідно до тендеру, оголошеного Службою автомобільних доріг Львівської області, становить майже 240 млн гривень. Якщо аукціон успішно відбудеться і визначиться підрядник, то роботи мали б стартувати уже в липні.
Нову дорогу протяжністю 3,8 км прокладуть від перехрестя між Модричами і Сільцем в об'їзд Трускавця і з'єднають з існуючою дорогою на Борислав в районі трускавецького озера. Автошлях проляже в обхід закритого у березні через загрозу обвалу відтинку дороги між Трускавцем у Дрогобичем.


Нагадаємо, що на думку фахівців, які багато років досліджують проблеми карстонебезпечних зон, нова дорога до Трускавця через Модричі є більш небезпечною https://djerela.com.ua/news/region/naukovts-zaster-gayut-nova-doroga-do-truskavtsya , ніж існуюча. Керівник наукового центру ТзОВ «Інститут «Гірхімпром» Анатолій Гайдін стверджує, що  проєкт об’їзної дороги до Трускавця складений з порушенням будівельних норм. Небезпечність руху існуючою дорогою не доведена. Витрачати 240 млн на сумнівний проєкт - це дуже жирно.
 Науковці  пропонують відремонтувати існуючу дорогу за 10 млн гривень і  змінити траєкторію об'їзної дороги до Трускавця.
Ольга КУЦ

Социальные комментарии Cackle