27.01.2020 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

Маркетинг пліток: чому владу влаштовує безкоштовна реклама Трускавця при мільйонах на промоцію

Маркетинг пліток: чому владу влаштовує безкоштовна реклама Трускавця при мільйонах на промоцію

Трускавець не «світиться» на рейтингових телеканалах, реклама курорту відсутня у соціальних мережах, YouTube, Telegram, блогери - не задіяні.

Такі невтішні дані містяться у відповіді на запит «Джерел Трускавця» щодо кількості рекламних роликів і промоційних заходів, на які були витрачені кошти з бюджету за останні роки.

Начальниця міського управління розвитку міста Наталія Скибак відповідь готувала більше місяця, оскільки, на її думку, запит стосувався надання великого обсягу інформації та потребував його пошуку серед значної кількості даних.

Таке формулювання заінтригувало і ми очікували грандіозного підсумку діяльності управління. Однак отриманий перелік вкотре підтвердив: Трускавець залишається Terra Incognita у медійному просторі, не дивлячись на мільйони, які скеровуються з бюджету на промоцію.

За інформацією, наданою пані Скибак, у 2016 році, управління розвитку міста курорт не популяризувало взагалі. Було знято документальний фільм «Трускавець.190 років» (де саме він транслювався - невідомо) і на радіо «Хіт ФМ» розмістили секундний анонс «ТрускавкаФЕСТ». Все! Нагадаємо, що на святкування Дня міста того року було витрачено понад 2 млн грн, а от на рекламу Трускавця коштів - забракло.

У 2017 році ролики про місто-курорт були розміщені на НТА, який транслюється на Західну Україну (кількість виходів не вказала, витрачено 35 тис грн); опубліковано дві статті, банер на регіональному сайті «Вголос» ( 28 тис грн); на зйомку та анонси змагань з гірських перегонів освоїли 49 тис грн; підприємець Галина Бачинська виготовила фільм про місто-курорт (де транслювався – не повідомляється). Рекламний ролик «Трускавець. День міста» був розміщений на радіо «Тавр МЕДІА» «Хіт ФМ» - 95,3 тис грн. На рекламу в ефірі «24 каналу» (м. Львів) витрачено 36 тис грн.

У 2018-2019 році 340 тис грн з бюджету скерували на відео з автоперегонів Гран-Прі і чемпіонату з ралі; екс-податківець з Дрогобича Ольга Ковба знімала та фотографувала святкування Дня міста на 84 тис грн. Тематичний ролик про Трускавець був розміщений на «UA: Перший», але з незначною кількістю виходів – 59, на що використали 40 тис грн. Був і ролик в ефірі Нового каналу, який виходив лише двічі на день, а територією розповсюдження вказана Львівська область! Тобто інформацію про Трускавець отримала обмежена цільова аудиторія, з бюджету за це заплатили 93, 6 тис грн!

Нагадаємо, що на програму промоції Трускавця у 2018 році управлінню розвитку міста з бюджету було скеровано 1,34 млн грн, а торік – 1,7 млн грн. Більша частина цих коштів пішла на проведення фестивалів, конференцій: конкурс Мусліма Магомаєва, фестиваль польської та української культури, співорганізація Дня міста, авторалі тощо.

Натомість на рекламу Трускавця як курорту у всеукраїнських медіа-ресурсах були витрачені незначні суми, до того ж – неефективно. І, виглядає на те, ситуація не мінятиметься.

- Ми не рекламуємо Трускавець на телебаченні, бо це дуже дорого. І місто, витративши кошти не завжди може достукатися до своєї авдиторії, - сказала начальниця управління розвитку міста пані Скибак в ефірі місцевого радіо. Очевидно, пані Наталія ігнорує результати соцопитування, проведеного торік у вересні, яке засвідчило, що відпочивальники Трускавця - люди зрілого віку (понад 66% туристів переступили 50-річний рубіж). Які власне й споживають телевізійний продукт.

- Нам треба привабити молодь, тому ми все -таки прийшли до висновку, проаналізувавши ситуацію з експертами, що варто працювати й через соціальні мережі. Бо це найефективніша реклама в сучасному світі. Зараз важливо вибудувати стратегію і системність щодо Трускавця, - поділилася планами на майбутнє пані Скибак.

Що й казати - це просто неймовірний прорив! На п’ятому році керування управлінням розвитку міста, заручившись допомогою експертів, посадовець «відкрила» для промоційної діяльності соціальні мережі! Для Трускавця це справжнє ноу-хау, шалений успіх! Як і відновлення діяльності туристичного порталу, який був розроблений і функціонував ще у 2014 році. Й аж тепер управління спромоглося його відродити! З такими черепашачими темпами опанування сучасними комунікаціями у Трускавця таки привабливі перспективи розвитку!

І на завершення – кілька цифр щодо «дорогої» реклами на телебаченні. За інформацією, наданою менеджером загальноукраїнського «24 каналу», ціна на грудень становила: ролик 30 сек – 150 виходів – 109 тис без ПДВ. Якщо замовляти 2 місяці – 10% знижки. Рухомий рядок (до 22 слів), 100 разів на добу впродовж місяця – 97, 5 тис грн.

Нагадаємо, на програму промоції Трускавця за два останні роки з бюджету було витрачено понад 3 млн гривень. За ці кошти місто могло б рекламуватися більше 30 місяців на рейтингових телеканалах. Але ж трускавецькій владі більше до вподоби конкурси й фестивалі. І, очевидно, не випадково. На таких заходах, як стверджують знаючі люди, «відкати» бюджетних коштів сягають 60% або й більше?

Мабуть тому, трускавецький мер Кульчинський й начальниця управління розвитку міста Скибак в унісон заявляють: їх цілком влаштовує маркетинг пліток – безкоштовна реклама, при якій інформація передається за методом «сарафанного радіо». За статистикою, 60 % відпочивальників обрали Трускавець з-поміж інших курортів, отримавши рекомендації від друзів й родичів.

Це люди зрілого віку й пенсіонери. Такими є висновки соціологічного дослідження «Туристична привабливість Трускавця», яке провела компанія STT CONTent у вересні цього року на замовлення міськради.

Аналітики компанії, проаналізувавши джерела отримання відпочивальниками інформації про Трускавець, дійшли висновку про серйозні прогалини у рекламі міста-курорту! Медіакампанія та промоція Трускавця як рекреаційно-оздоровчої зони – відсутні.

Ольга КУЦ

Социальные комментарии Cackle