24.03.2020 Регіон Розмір шрифту: [+] [-]

Нову дорогу до Трускавця запроектували на території, яка значно небезпечніша за ту, де вона нині пролягає

Нову дорогу до Трускавця запроектували на території, яка значно небезпечніша за ту, де вона нині пролягає

Карстовий провал, який стався 15 березня, жодним чином не змінив стан існуючої дороги Львів-Трускавець.

Про це написав у соціальній мережі Фейсбук Василь Дяків, доцент кафедри екологічної та інженерної геології та гідрогеології Львівського національного університету імені Івана Франка.

Так, дорога є аварійною та залишиться такою навіть після затоплення рудника. Треба зазначити, що проблема перенесення дороги в межах гірничого відводу рудника № 2 Стебницького «Полімінералу» за межі зони впливу гірничих робіт постала на порядку денному ще у 70-ті роки минулого сторіччя. Про це відомо зі слів колишнього головного інженера та начальника виробничо-технічного відділу СДГХП «Полімінерал» Йосипа Драновського. Серед пропозицій розглядався і варіант проходження через село Модричі. Але на той час його одразу «забракували» через закарстованість та близькоповерхневе залягання солей, - повідомляє доцент університету ім. І.Франка.

Пізніше неодноразово повертались до цієї теми - перенесення дороги - це питання було у порядку денному мало не кожної наради з проблем «Полімінералу», але далі слів, петицій та звернень справа не рухалась, - стверджує Василь Дяків.

дяків.jpg

Ситуація дещо змінилась після утворення провалля 30 вересня 2017 року. Львівський облавтодор, підтримуваний ЛОДА, без належного широкого обговорення проблеми у колі фахівців, взявся за розробку проекту об'їзної дороги. При цьому основним критерієм вибору траси, була не безпека майбутньої об'їзної дороги, а… право власності на земельні ділянки, по яким вона мала б пролягати. Ідея фікс - побудувати нову дорогу, але не там де безпечно, а де земля нічийна або її можна отримати без бюрократичної тяганини! - обурюється науковець.

провал3.jpg

За словами Василя Дяківа, ризик повторної активізації карсту на ділянці проектованого будівництва об'їзної дороги дуже високий. Її будівництво через закарстовану долину річки Вишниця з вкрай складними інженерно-геологічними умовами у десятки разів ризикованіше з точки зору активізації карсту, ніж ліквідація порожнини під старою дорогою!

Окрім цього - відстань від провалу у руслі Вишниці, що стався у 2017 році, до нової проектованої траси менше 50 м! Динамічне навантаження від руху транспорту по новій трасі підсилить ймовірність карстопровальних явищ у рази. Тому вартість будівництва об’їзного шляху у безпечному варіанті буде зашкалювати, бо повинна включати одну, або навіть кілька технологій для безпеки: тампонування карстових порожнин, облаштування підвісного моста, будівництво консольного моста-естакади через карстонебезпечну ділянку, додаткове укріплення дорожнього полотна високоміцних армованих георешіток. - стверджує Василь Дяків.

І навіть після повного затоплення рудника № 2 Стебницького ГХП «Полімінерал» через 1,5-2,5 роки ризик утворення провалів як по проектованій дорозі, так і по тій, що є нині, не зникне без заповнення карстових порожнин матеріалом.

Василь Дяків вважає, що своїм рішенням про перекриття дороги бетонними блоками обласна комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій пішла найпростішим та найдешевшим шляхом, який не завжди є найкращим із таких причин: від іміджевих втрат, як для курорту Трускавець, так і для курорту Східниця, до створення проблем для мешканців Трускавця, Стебника та частково Борислава від надмірного руху транспорту, а також для водіїв та пасажирів – додатковий час, додаткові витрати, рух по дорогах, якість яких є не найкращою …

Науковець ділиться своїми рекомендаціями для представників влади. На його думку Трускавцю, Бориславу, Східниці, Стебнику, враховуючи унікальні рекреаційні ресурси регіону, треба скористатись моментом та добиватись ремонту (тампонування карстових порожнин) старої дороги. Вона ще простоїть сотні років! А також побудувати (після додаткового вибору траси, проведення якісних інженерно-геологічних вишукувань та прийняття обгрунтованих проектних рішень) об'їзну дорогу насамперед для транзитного транспорту з Борислава та Східниці, щоб автотранспортний потік не заїжджав у Трускавець. І це покращувало екологічну ситуацію у місті курорті.

дорога02.jpg

дорога03.jpg


 провал1.jpg


провал4.jpg

провал5.jpg

провал6.jpg

дорога5.jpg

дорогоа6.jpg

фото та ілюстрації Кафедра екологічної та інженерної геології і гідрогеології

 

Социальные комментарии Cackle