25.06.2020 Регіон Розмір шрифту: [+] [-]

Нова дорога до Трускавця: за будівництво змагатимуться «Онур», екснардеп, одесити та фірма з Баку

Нова дорога до Трускавця: за будівництво змагатимуться «Онур», екснардеп, одесити та фірма з Баку

Чотири компанії подали свої документи до участі в тендері на будівництво об'їзної дороги до Трускавця. Про це стало відомо із сайту «Prozorro».

Найпотужнішими претендентами є фаворити Укравтодору – «Онур конструкціон інтернешнл» і «Автомагістраль-Південь». Ці фірми разом зі ще одним улюбленцем за два роки забрали третину всіх підрядів на ремонт, будівництво та експлуатаційне утримання доріг в Україні. ТОВ «Автомагістраль-Південь» на суму 16,27 млрд грн, група «Онур» – 13,27 млрд грн , - інформують «Наші гроші».

Крім свого лідерства у державних підрядах на будівництво доріг, компанії відомі тим, що ходять разом на державні тендери, імітуючи конкуренцію, поділивши між собою області країни.

Як відомо, одеське ТОВ «Автомагістраль-Південь» зі статутним капіталом 40 тис грн належитьодеситам Олегу Наливанному і Валерію Короткову. Фірму контролює бізнесмен Олександр Бойко. Нині компанія є засновником Національної асоціації дорожників України, яка і об’єднала кілька найбільших підрядників Укравтодору.

Президент НАДУ Тарас Сиротинський у квітні став радником прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. У свою чергу керівник Укравтодору Олександр Кубраков і його колишній радник Юрій Голик у 2020 році пролобіювали нову тендерну документацію, завдяки якій найбільші закупівлі допускаються майже виключно члени НАДУ.

«Автомагістраль-Південь» фігурує у десятках кримінальних проваджень про відкати 10-15% укравтодорівцям, про завищення цін будматеріалів і «ліві» акти виконаних робіт по найбільшим трасам України, про використання конвертів і «фіктарів», - стверджують «Наші гроші».

За інформацією цього ресурсу, «Автомагістраль-Південь» дозволяє собі одночасно заявляти на тендери у різних куточках України одну і ту саму техніку з працівниками. Наприклад, на чотири оголошені майже одночасно у лютому-березні закупівлі по ремонту доріг у Харківській, Одеській, Дніпропетровській та Львівській областях ця фірма заявила списки з сотні людей, половина(!) яких мають працювати одночасно на всіх цих об’єктах.

Інший претендент на прокладання нової дороги до Трускавця - «Онур конструкціон інтернешнл» також є улюбленцем Укравтодору і президента України Володимира Зеленського, який на повному серйозі пропонував віддавати турецькій фірмі підряди без тендерів.

Фірма працює на ринку з 2004 року та розташована в Києві. Її власниками є жителі Туреччини Онур Четінджевіз та Ісхан Четінджевіз, а також львів’янин Олег Фаріон. За інформацією сайту «Prozorro», з початку 2020 року підприємство уже має 25 держзамовлень на 3, 4 млрд гривень.

До участі у тендері на будівництво автошляху до Трускавця зголосилася також фірма «ПБС», яку контролює екснардеп Олександр Шевченко. ТОВ «ПБС» зареєстроване у 2004 році в Івано-Франківську. Формально товариство належить Іванні Непик, а керівником є Олексій Пастернак. Підприємство входить у вісімку компаній, які отримали найбільше підрядів від «Укравтодору» у 2018-2019 роках. Наприкінці минулого року «Наші гроші» опублікували розслідування про те, що «ПБС» приховав ціни ремонту траси на Мукачеве за півмільярда

І четвертим учасником тендеру є азербайджано-німецька компанія «AzVirt MMC», яка належить Ельнуру та Камілю Алієву Алі Огли, та німцям – Вальтеру Закарісу і Мартіну Манфреду. Як повідомляють «Наші гроші», наприкінці 2018-го року Укравтодор підписав з «AzVirt MMC» контракт на капітальний ремонт дороги на ділянці Київ – транспортний вузол Капті, загальною протяжністю 80 кілометрів на 131,55 млн євро.

Зазначимо, що загальний кошторис з будівництва об’їзної дороги до Трускавця відповідно до тендеру становить майже 240 млн гривень. Якщо аукціон успішно відбудеться і з підрядником укладуть угоду, то роботи мали б стартувати вже в липні.

Тендер Служба автомобільних доріг Львівської області оголосила, не маючи фінансування від уряду. За словами керівника цієї структури Олега Берези, гроші планують виділити під час перегляду держбюджету у червні.

дорога2.jpg

Нова дорога до Трускавця пролягатиме через Модричі


Нову дорогу протяжністю 3,8 км прокладуть від перехрестя між Модричами і Сільцем в об'їзд Трускавця і з'єднають з існуючою дорогою на Борислав в районі трускавецького озера. Автошлях проляже в обхід закритого у березні через загрозу обвалу відтинку дороги між Трускавцем у Дрогобичем.

Нагадаємо, що на думку фахівців, які багато років досліджують проблеми карстонебезпечних зон, нова дорога до Трускавця через Модричі є більш небезпечною, ніж існуюча. Керівник наукового центру ТзОВ «Інститут «Гірхімпром» Анатолій Гайдін стверджує, що проєкт об’їзної дороги складений з порушенням будівельних норм. Витрачати 240 млн на сумнівний проєкт - це дуже жирно.

Науковці пропонують відремонтувати існуючу дорогу за 10 млн гривень і змінити траєкторію об'їзної дороги до Трускавця. Однак чиновники їхні пропозиції ігнорують.

Ольга КУЦ

траса.jpg

Карта нової магістралі до Трускавця

 

Социальные комментарии Cackle