15.10.2019 Регіон Розмір шрифту: [+] [-]

Деформація автошляху Дрогобич –Трускавець – невідворотна. Уряд має вирішити питання об’їзної дороги

Деформація автошляху Дрогобич –Трускавець – невідворотна. Уряд має вирішити питання об’їзної дороги

На цьому вкотре зробив наголос Василь Дяків, старший науковий співробітник Інституту гірничо-хімічної промисловості, кандидат геологічних наук, виступивши із доповіддю про надважливу тему для нашого регіону – карстове провалля поблизу Сільця - на Міжнародній конференції про надрокористування та корисні копалини в Україні, яка відбулася минулого тижня у Трускавці.

Саме структурі ВАТ «Гірхіпром» належать численні дослідження, проведені у рудниках стебницького «Полімінералу», тож геолог добре ознайомлений із проблематикою карстових пустот регіону. Василь Дяків стверджує – за два роки після обвалу провалля збільшилось у розмірах.

- Якщо у 2017 році щойно утворене провалля займало 0,3 гектари та мало глибину 50 метрів, сьогодні порожнина розширилася до 0,42 гектарів та має глибину 70 метрів. Кількість накопичених опадів в проваллі становить 30 тис.м2. Що стосується рудника №2 стебницького «Полімінералу», у межах якого і утворилося провалля, то станом на сьогодні він ще повністю не затоплений. Очікуваний час його затоплення 1-3 роки, - запевняє науковець. 

Screenshot_2019-10-15-16-55-57-855_com.google.android.youtube.png

Допоки пустоти колишнього ГХП «Полімінерал» не затоплені – існують подальші загрози їхніх обвалів. У зоні першочергового ризику дорога Дрогобич-Трускавець. Зараз тут дозволений рух лише легкового транспорту та встановлені так звані шлагбауми. Василь Дяків стверджує -  спостерігати і нічого не робити – це не вихід. Якщо й далі йтимуть вібрації від транспорту, під дорогою рано чи пізно утвориться обвал. Хоча науковець додає  – пустоти під дорогою не такі значні, як на тому місці, де два роки тому утворилося гігантське провалля, проте  заходів слід вживати.

- Навіть після повного затоплення рудника №2 ризик провалу дороги не зникне. Це для влади питання №1. Оскільки у будь-якому випадку природа не любить пустот і від динамічного навантаження, яке постійно йде на дорогу від руху транспорту – там можуть бути проблеми. Піде деформація дорожнього покриття, яка зробить дорогу не проїзною. Тому на рівні держави мають бути вжиті заходи щодо спорудження альтернативної дороги на Трускавець, - каже пан Дяків.


Також, за словами науковця, просідання ґрунту на дорозі відбувається м’яко. Тож різкого обвалу шляху фахівці не прогнозують, оскільки там ґрунти є глинчасті, вони пом’якшують ці процеси. Василь Дяків  висловив думку, що найоптимальніший варіант на сьогодні, якщо буксує питання спорудження альтернативної магістралі до оздоровниці, засипати пустоти під аварійною частиною ділянки. Це найдешевший шлях та перестраховка.  

Додамо, два роки тому в результаті обвалу пустот колишнього ГХП «Полімінерал» утворилося карстове провалля. Тоді часткового пошкодження зазнала лінія електропередач, яку, на щастя, уже перенесли. Проте вирішення потребують й інші глобальні питання - це перенесення гілки водогону із аварійної ділянки та спорудження нової траси до Трускавця. Два роки тому Дрогобиччина просила в уряду 214 млн грн на ці масштабні роботи. Проте отримала  транш лише у 20 млн грн.  Розпочато процес перенесення водогону. Однак цьогоріч  ці роботи довелося заморозити, через брак фінансування. Аналогічна ситуація із спорудженням нової дороги до Трускавця.

Наталя Зелена 

Социальные комментарии Cackle