В Україні запрацювала IT-система, яка позбавить країну від “коридорної” корупції

07.11.2017 Україна Розмір шрифту: [+] [-]
В Україні запрацювала IT-система, яка позбавить країну від “коридорної” корупції

Україна отримала електронну систему, яка здатна фундаментально змінити життя всієї країни. 98% держпослуг через інтернет, вибори онлайн і 0% корупції в держпослуг – так живе Естонія завдяки цій системі.

Про це пише "Економічна правда". 

Система називається X-Road, це естонська розробка. Головна її цінність у тому, що вона забезпечує обмін даними між електронними державними реєстрами різних держорганів у режимі реального часу. Система впроваджена в тому чи іншому вигляді в 60 країнах світу.

Естонія передала X-Road Держагентству з питань електронного урядування 27 жовтня. Після інтернет-опитування 2 листопада Держагентство присвоїло українській версії X-Road назву “Трембіта”.

Система дозволить замінити старі неефективні процеси новими, якісними процесами, які будуть базуватися на IТ.

Так, раніше для оформлення допомоги при народженні дитини сім’я подавала в Мінсоцполітики пакет документів. В пакеті було свідоцтво про народження дитини. Дані свідоцтва про народження дитини зберігає Міністерство юстиції. Мінсоцполітики має отримувати ці дані у Мін’юсту і не вимагати копію свідоцтва у громадян.

"Однак було навпаки. Це створювало незручності для громадян і призводило до зловживань з боку співробітників Мінсоцполітики. Є приклади, коли їх ловили на видачі величезної кількості допомоги за підробленими копіями свідоцтв.

На впровадження електронної послуги оформлення допомоги при народженні дитини пішло сім місяців. У територіальних відділеннях Мінсоцполітики заявник тільки вказує номер свідоцтва. Відбувається автоматичний запит з Мінсоцполітики в електронний реєстр Мін’юсту. Інформація миттєво перевіряється і на цій підставі призначається виплата.

Тепер оформити допомогу на дитину можна онлайн. Процес займає один робочий день замість десяти. Послуга стала набагато зручнішою для громадян, а зловживання стали неможливими", - каже заступник голови Держагентства з питань електронного урядування Олексій Вискуб.

За словами Вмскуба, у роботі 1є 6 базових реєстрів.

"З ними можна налаштовувати багато взаємодій, тому що в залежності від послуги запитується різна інформація. Пік у нас буде в 2018 році, але до кінця 2017 року ми розраховуємо налаштувати якусь частину взаємодій", - каже Олексій Вискуб

Перелік пріоритетних державних електронних інформаційних ресурсів для впровадження електронної взаємодії (постанова № 606)

1. Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

2. Державний реєстр майнових прав на нерухоме майно.

3. Державний реєстр актів громадського стану громадян.

4. Єдиний реєстр довіреностей.

5. Державний реєстр обтяжень рухомого майна.

6. Державний земельний кадастр.

7. Єдиний державний демографічний реєстр.

8. Державний реєстр фізичних осіб – платників податків.

9. Реєстр платників податку на додану вартість.

10. Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають права на пільги.

11. Державний електронний інформаційний ресурс Міністерства внутрішніх справ, в якому обробляється інформація з питань втрачених паспортів.

12. Єдиний державний реєстр Міністерства внутрішніх справ щодо зареєстрованих транспортних засобів та їх власників.

13. Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування.

14. Державний реєстр виборців.

15. Автоматизована інформаційна система Державної казначейської служби з обліку доходів і витрат бюджетів всіх рівнів.

16. Єдиний державний реєстр судових рішень.

17. Реєстр вилучених водійських посвідчень.

18. Єдиний реєстр документів, які дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт, свідчать про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

19. Єдиний реєстр об’єктів державної власності.

20. Реєстр пацієнтів.

Назад Джерело: ні корупції
Социальные комментарии Cackle