12.06.2017 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]

Трускавецький мер інвестує бюджетні кошти у польське підприємство? Як у місті-курорті імітували проведення держзакупівлі

Трускавецький мер інвестує бюджетні кошти у польське підприємство? Як у місті-курорті імітували проведення держзакупівлі

Торік у липні мер Трускавця відвідав місто Рибник, що у Сілезькому воєводстві Польщі. Враженнями від поїздки Андрій Кульчинський поділився на своїй сторінці у Фейсбук, повідомивши, що мав перемовини з польським виробником, який продукує світильники, лавки, контейнери для сміття. Світильники цієї фірми уже прикрасили пішохідну вулицю Шевченка у Трускавці, - наголосив Андрій Кульчинський, - тепер черга за іншими елементами благоустрою.


Аби трускавчани мали уявлення про що йдеться, міський голова виставив у Фейсбук фотографії виробів фірми. Й, виглядає на те, що, діючи виключно в інтересах трускавецької громади, не втримався й зробив замовлення. Хоча не мав для цього жодних повноважень, бо закупівлі за бюджетний кошт здійснюються виключно через проведення тендерів.

А за кілька днів після бізнес-турне Андрія Кульчинського на сайті підприємства «Promar» з польського Рибника з’явилося ось це фото – урна для сміття з гербом українського міста-курорту. Що, власне, й підтверджує припущення про домовленості, укладені трускавецьким мером. 

гербсм.jpg

Тут хочемо акцентувати увагу читачів на розмірах сміттєвого контейнера. Бо у березні цього року міське комунальне підприємство «Парк курортний» оголосило конкурс на закупівлю чавунних урн, параметри яких буквально до міліметра співпадають з польським виробом! 


Совпадєніє? Не думаємо. Виглядає на те, що трускавецькі посадовці у такий спосіб втілили свою схему у життя, прописавши умови конкурсу під заздалегідь відомий результат. Що є абсолютною профанацією держзакупівлі!

А візуалізував естетичні уподобання трускавецького мера ТОВ «Комсервіс-Трускавець», який впродовж п’яти робочих днів з дня його оголошення подав свою пропозицію, доповнивши її фотографією контейнера. Такого ж самісінького, як на сайті польського  «Promar»! Вражаюча оперативність, нагадаємо: йшлося про індивідуальне замовлення – смітники мали містити логотип Трускавця. «Комсервіс-Трускавець» був єдиним учасником й відповідно переможцем конкурсу, не дивлячись на те, що у поданих документах зазначив: сертифікати якості на товар - відсутні, оскільки виробник товару їх не надає!


Варто наголосити, що ТОВ «Комсервіс-Трускавець» є надзвичайно успішним в освоєнні бюджетних коштів міста-курорту. Підприємство було зареєстроване в ЄДР 2 червня 2016 року. А вже 16 червня, Управління житлово-комунального господарства і будівництва Трускавецької міської ради уклало з ним угоду для реконструкції мереж освітлення на пішохідній вулиці Т. Шевченка. Тут встановили ліхтарі польського виробництва, про повідомляв трускавецький мер на своїй сторінці у FACEBOOK. Кошторисна вартість робіт склала 366 тис. гривень! А загалом впродовж року з часу заснування, за даними Пошуково-аналітичної системи 007 ТОВ «Комсервіс-Трускавець» отримав бюджетних замовлень майже на 4 млн. гривень!


007.png

контр.png

Чим пояснюється така прихильність трускавецької влади до молодого підприємства? Його власник Олег Кабальний - людина, наближена до керівництва міста. ВІн разом з Олександром Ткаченком, заступником міського голови Трускавця, є співзасновниками міської організації Єдиного центру. А разом з депутатом міськради Мирославом Мицьком вони також заснували Трускавецьке міське відділення ГО «Комітет по боротьбі з корупцією в органах державної влади, правоохоронних органах, прокуратурі та судах».

Ми попросили власника «Комсервісу-Трускавець» Олега Кабального поділитися секретами успішної участі у державних закупівлях. Зустріч відбулася у кабінеті пана Олега за присутності його адвоката, з колонок робочого ком’ютера линув запис Служби Божої. Однак очільник «Комсервісу-Трускавець» не продемонстрував християнської любові до ближнього, навідріз відмовившись від спілкування в усній формі. Адвокат нотував запитання журналістів, відповідь сподіваємося отримати у терміни, визначені законом «Про доступ до публічної інформації». Втім, все ж вдалося з’ясувати, що у штаті підприємства лише дві одиниці - директор і бухгалтер, працівників ж винаймають за договором цивільно-правового характеру.

Значно відвертішим у спілкуванні був керівник «Парку курортного» Назар Веретка, який докладно пояснив, чому комунальне підприємство замовило саме такі смітники. 

Перед тим, як оголосити тендер, Назар Веретка, за його словами, тривалий час моніторив ринкові пропозиції. Й випадково натрапив на прайс-лист кількох виробників - тоді справа й зрушила з місця. Модель та розміри контейнера узгоджував з міським головою Андрієм Кульчинським, який обрав саме цю пропозицію. 

А Галина Лудин, яка є секретарем комітету «Парку курортного» з конкурсних торгів, зазначила, що урни для сміття - польського виробництва. Вона також повідомила, що минулого року підприємство придбало 11 аналогічних смітників на суму майже 66 тис. гривень без проведення конкурсу у підприємця з Дрогобича. Звіт про закупівлю було оприлюднено на Prozorro, угоду укладено 16 грудня, а термін виконання поставки – 31 грудня! Це ж треба, аби у дрогобицького підприємця випадково знайшовся такий ходовий товар, як сміттєві урни з логотипом Трускавця! 

Ця ж дата стоїть на договорі з цим же підприємцем на придбання 30 лавок, які абсолютно «неочікувано» виявилися близнюками тих, які виготовляє польська фірма «Promar».

0.jpg

сайт.png

Як повідомив Назар Веретка, 30 лавок та 30 смітників, вартістю по 6 тис. грн. за кожен виріб, підприємство купило за кошти, які зуміло зекономити, та додаткові скерування з бюджету. Запит щодо виділення необхідних фінансів «Парк курортний» подав в управління ЖКГ і Б у листопаді 2016 року. На нього, зрозуміло, відреагували без зволікань. Хоча у підприємства були і є більш важливі потреби – бракує техніки, запчастин …

У чому полягала необхідність купувати смітники та лавки взимку, якщо їх встановили лише у червні – питання риторичне. Мабуть, міському голові під завершення року треба було бодай частково оплатити зроблене у Польщі замовлення.

А якщо б «Парк курортний» об’єднав суму на закупівлю смітників, яка була подрібнена: 66 тис. грн. та 140 тис. грн., то така пропозиція перевищила б поріг у 200 тисяч. І розглядалась би у відкритих торгах, де значно потужніша конкуренція цінових пропозицій учасників. А отже, економія бюджетних коштів зростає в рази!

Але тоді б ніхто не радився з міським головою Трускавця щодо вибору …

P.S. Коли стаття вже була готова до друку стало відомо, що КП «Парк курортний» знову купив чавунні лавки у того ж підприємця з Дрогобича, що й раніше, традиційно провівши допорогову закупівлю. Тобто не виникає сумнівів – міські очільники й надалі дрібнитимуть суми, аби укладати угоди з довіреними постачальниками. І якщо наразі йдеться про відносно незначні кошти, то у проектно-кошторисній документації з реконструкції міського парку, яка розпочалася торік, передбачено 3,7 млн. грн. для встановлення малих архітектурних форм. Серед їхнього переліку - 195 смітників з логотипом Трускавця, така ж кількість лавок та світильників …

Ольга КУЦ

Социальные комментарии Cackle