Рівні у навчанні – у Трускавці відкрили інклюзивно-ресурсний центр для дітей з особливими освітніми потребами (Фото)

29.12.2018 Трускавець Розмір шрифту: [+] [-]
Рівні у навчанні – у Трускавці відкрили інклюзивно-ресурсний центр для дітей з особливими освітніми потребами (Фото)

Львів, Миколаїв, Турка, Жовква, Дрогобич та ряд інших населених пунктів Львівщини цьогоріч стали комфортними освітніми містами, у яких для дітей з особливими потребами відкрили інклюзивно-ресурсні центри. 27 грудня до переліку цих міст долучився і курортний Трускавець. В оздоровниці на базі Будинку учнівської творчості зафункціонував інклюзивний центр, який покликаний надавати психологічну та педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами, діткам з обмеженими можливостями та дітям із родин переселенців. На реалізацію важливого освітнього задуму  із бюджету міста скерували 170 тис грн. Ці кошти, за словами керівника закладу Галини Яворської, були використані на ремонт двох кабінетів, у яких і розташувався інклюзивний центр. Відтак за кошти субвенції із держбюджету на суму 251 тис грн було закуплено  необхідне мультимедійне обладнання, спеціальні  меблі та дидактичні матеріали, тренажери та розвиваючі ігри для майбутніх вихованців центру.

IMG_7666.jpg

IMG_7668.jpg

Як зауважила у вступному слові керівник інклюзивної установи Галина Яворська, завдання їхнього центру - усунути бар’єри в системі навчання дітей з особливими освітніми потребами, тобто вести для них навчання не у спеціалізованих, а в звичних класах, а ще соціалізувати таких діток серед ровесників, розкрити їхні таланти та сильні сторони, допомогти їм будувати дружні стосунки із іншими учнями.

- Інклюзивно-ресурсний центр готовий працювати із дітками від 2 до 18 років. Для цього батькам таких дітей слід написати відповідну заяву в наш центр. На її основі ми робимо психологічну оцінку дитини та надаємо рекомендації щодо створення відповідної інклюзивної групи для навчання такої дитини в садку чи школі. Окрім цього дитина з особливими потребами може проходити курс навчання та психологічної адаптації чи реабілітації безпосередньо у нашій установі, - пояснює Галина Яворська.

IMG_7674.jpg

IMG_7669.jpg

На практиці усе виглядатиме  так – якщо у школі чи дитячому садочку є дитина з особливими освітніми потребами з нею під час навчання в класі чи в дошкільній групі працює помічник педагога або вихователя. Цих осіб можуть набирати із резерву працівників Інклюзивно-освітнього центру. У трускавецькому Інклюзивному центрі, окрім керівника, введено посаду практичного психолога та логопеда, а в перспективі і дефектолога, – наголошує пані Яворська. «До категорії дітей з особливими освітніми потребами можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, особи, які здобувають спеціалізовану освіту або учні з особливими мовними освітніми потребами, тощо. Завдання помічника педагога або ж помічника вихователя -  забезпечити сприятливу атмосферу для навчання таких дітей у звичайних класах , допомагати їм в освоєнні навчальної програми, моделювати  належні способи взаємодії з колективом тощо. Окрім безпосередньої роботи з дітьми ми матимемо консультаційні години для їхніх батьків», - роз’яснює керівник трускавецького інклюзивно-ресурсного центу.

IMG_7670.jpg

IMG_7676.jpg

За статистичними даними відділу освіти Трускавецької міської ради, наразі у курортному місті є четверо дітей, які потребують інклюзивної форми навчання: одна дитина навчається в СЗШ №1, троє діток - в дошкільній установі «Ялинка». Однак, за словами Галини Яворської, не виключено, що кількість таких діток може збільшуватися із числа дітей-переселенців, які мігрують країною у зв’язку із веденням військових дій на Сході нашої держави. «Із офіційним відкриттям Інклюзивно-ресурсного центру в Трускавці, школи курорту будуть на 100% готові за своєю філософією прийняти дитину з особливими освітніми потребами, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу та навчання», - переконує пані Яворська. Як доповнила керівника центру спеціаліст відділу освіти ТМР Іванна Стасишин, дуже важливо, що інклюзивні центри готові працювати із дітками з раннього віку, оскільки саме в цей період, починаючи від 2 років, батьки вже можуть зауважити відхилення у розвитку їхньої дитини і звертатися за допомогою.

IMG_7692.jpg

IMG_7693.jpg

- Чим швидше така сім’я звернеться по консультацію до фахівців, тим краще буде для дитини. Тут у центрі дітям не ставитимуть медичних діагнозів, а надаватимуть психологічну підтримку та допомогу саме фахівців вузького профілю, наприклад логопеда, дефектолога, психолога, – наголосила Іванна Стасишин.

Двері інклюзивного центру уже відриті для відвідувачів, тут вірять - спільними зусиллями допоможуть не одній дитині подолати комплекси, допомогти в реабілітації та полегшити навчальний процес для діток з особливими освітніми потребами.

Інклюзивно-ресурсний центр у Трускавці знаходиться у Будинку учнівської творчості за адресою: вул.Стебницька, 12, тел. 063-409-50-30. 

Андрій Козир

IMG_7678.jpg

IMG_7695.jpg

IMG_7682.jpg

IMG_7683.jpg

IMG_7665.jpg

IMG_7689.jpg

IMG_7687.jpg

IMG_7680.jpg

IMG_7691.jpg


Социальные комментарии Cackle
Copyright@2015 by Djerela. All Rights Reserved. RSS